Aktuality

Po, 09/13/2021 - 22:23
V pondělí 30. 8. proběhlo jednání mezi zástupci Asociace speciálních pedagogů a představiteli MŠMT, tehdejším náměstkem sekce vzdělávání Jaromírem Beranem (od 1. 9.  je jmenován nový náměstek...
Čt, 04/29/2021 - 18:41
Na Kulatý stůl - Revize RVP, 28. 4. 2021, nebyl za ASP ČR nikdo pozván. Předseda ASP ČR k tomu píše místopředsedovi Výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu Jiřímu...
Út, 04/13/2021 - 09:31
Ještě v pátek hrozilo, že pokud se dítě s autismem, středně těžkou či těžkou mentální retardací, nebo kombinovaným postižením nenechá testovat, nesmí do školy a rodič nedosáhne na ošetřovné. ...
Po, 04/12/2021 - 13:57
Předseda ASP ČR poslal 8. dubna 2021 na MŠMT dotazy týkající se organizace výuky po návratu žáků speciálních škol. 14. dubna dostal odpověď od Mgr. Mušuty, ředitele odboru řízení regionálního...
Pá, 02/19/2021 - 11:47
  Na včerejším jednání Výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu Parlamentu ČR pan ministr Plaga uplatnil svůj zásadní požadavek o přednostním očkování pracovníků škol zřizovaných...

UPOZORNĚNÍ

Vytvoření účtu a přihlášení na tomto webu slouží pouze k zapojení se do diskuse k jednotlivým článkům, nejde o registraci v ASP ČR. Vytvoření účtu je povolováno pouze členům ASP ČR, kteří mají zaplacen členský příspěvek na aktuální rok. Přihláška do ASP ČR je ke stažení na kartě Dokumenty, podepsanou přihlášku je nutno zaslat na adresu ASP ČR.

Tato webová stránka je archivována v rámci projektu Národní knihovny ČR, jako součást českého kulturního dědictví.

WebArchiv - archiv českého webu

Tisková zpráva Sociologického ústavu Akademie věd k inkluzi

Tisková zpráva

Veřejnost o speciálních školách a inkluzivním vzdělávání – září 2020

Zřizování speciálních škol pro děti se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, praktických škol pro děti s lehkým mentálním postižením a základních škol s rozšířenou výukou podporuje shodný více než čtyřpětinový (81 %) podíl společnosti, nižší přesto stále výrazně většinovou (68 %) podporu pak mají víceletá gymnázia.

Téměř čtyři pětiny (79 %) české společnosti si myslí, že děti s mentálním postižením se nemají vzdělávat v běžných třídách. V případě dětí se zrakovým nebo sluchovým postižením s jejich integrací nesouhlasí mírně nadpoloviční (55 %) většina občanů. U dětí s tělesným zdravotním postižením nesouhlasí méně než tři desetiny (29 %) a naopak téměř tři pětiny (68 %) s jejich integrací souhlasí.

Občané, kteří jsou spokojení se svým vlastním životem a mají dobrou deklarovanou životní úroveň domácnosti, častěji souhlasí s tím, že by se měly v běžných třídách vzdělávat děti cizí státní příslušnosti, děti s tělesným zdravotním postižením, romské děti a děti se zrakovým nebo sluchovým postižením.

 

Zpracoval:

Martin Spurný

Centrum pro výzkum veřejného mínění, Sociologický ústav AV ČR, v.v.i.

Tel.: +420 210 310 583; e-mail: martin.spurny@soc.cas.cz

 

Celé znění tiskové zprávy přiloženo níže.

PřílohaVelikost
or201008.pdf527.16 KB