Aktuality

Út, 12/12/2017 - 11:32
  Předseda ASP ČR Mgr. Martin Odehnal se minulý týden sešel s předsedou Výboru pro vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu Poslanecké sněmovny PČR Mgr. Václavem Klausem, který požádal předsedu...
Po, 10/23/2017 - 22:54
Mgr. Ivana Bartošová, náměstkyně hejtmana Plzeňského kraje pro oblast školství a cestovího ruchu, podepsala 21. října 2017 spolu s vedoucí odboru školství Krajského úřadu Plzeňského kraje JUDr....
Ne, 10/15/2017 - 13:15
Předseda pražské sekce ASP ČR Jiří Pilař v UN - článek přiložen níže. Záznam z předvolební debaty o školství, kde Jiří Pilař vystupuje, můžete vidět zde. 
Pá, 09/01/2017 - 22:51
Předseda ASP ČR Martin Odehnal sklidil veliký potlesk na společném protestním setkání v aule Betlémské kaple 1. září 2017: http://www.pedagogicke.info/2017/09/martin-odehnalvystoupeni-na-spolecnem....
Út, 08/29/2017 - 00:30
 28. 8. 2017 byl v listinné podobě zaslán otevřený dopis ASP ČR (text „Otevřeného dopisu“ je přiložen níže) ·       prezidentu republiky Miloši Zemanovi, ·      ...

UPOZORNĚNÍ

Vytvoření účtu a přihlášení na tomto webu slouží pouze k zapojení se do diskuse v části Forum, nejde o registraci v ASP ČR. Forum není pro běžného návštěvníka webu viditelné.

Registrace bude povolována pouze členům ASP ČR. Přihláška do ASP ČR je ke stažení na kartě Dokumenty, podepsanou přihlášku je nutno zaslat na adresu ASP ČR.

Tato webová stránka je archivována v rámci projektu Národní knihovny ČR, jako součást českého kulturního dědictví.

WebArchiv - archiv českého webu

Příspěvek P. Svobody na kulatém stolu na MŠMT

Na "kulatém stolu" ke zrušení přílohy RVP ZV LMP na MŠMT dne 26.3.2015 přednesl PaedDr. Pavel Svoboda:

 

Vážené dámy, vážení pánové,
po opakovaných jednáních v různých komisích, mnohých článcích a reportážích v médiích, je zřejmé, že RVP ZV LMP je odzvoněno. A potažmo, v blízkém časovém horizontu, pozvolna zaniknou i základní školy praktické. Veškeré proklamace, které tuto situaci nepředpokládají, jsou liché a nepravdivé.

Takže – cíli a diktátu EU, mohutně podporovanému všemi možnými neziskovými organizacemi a osvícenými „odborníky“, bude dosaženo! Sláva!

Ale jaká bude budoucnost? Uvědomujete si, že v našem školském systému zanikne jeden segment, který měl, přes veškerou kritiku, výbornou úroveň a úspěchy? Který podle mne, dlouholetého praktika, vůbec nebyl špatný! Uvědomujete si, že zánikem škol, které vzdělávají žáky s lehkou mentální retardací, zanikne alternativa? A že každé dítě bude povinně integrováno? Není tohle námět na řešení ombudsmanem? Vždyť to je nepochybná diskriminace. Nechme rodičům a dětem volbu! Ať si mohou, po důkladném posouzení odborníky, vybrat pro své dítě optimální vzdělávací dráhu. A je jedno, zda prostřednictvím integrace či vzděláváním ve speciálních školách.

Současná situace a konečné navrhované řešení naprosto neodpovídají většinovému názoru odborníků ze skutečné praxe. A taky rodičů. Četl si někdo z realizátorů, velmi často jen poučených laiků, tohoto vzdělávacího džihádu, diskuse ke článkům k tomuto tématu se vztahujících? Asi ne, protože jinak by nemohl tak ostentativně pohrdat vox populi. Vždyť to, co prosazujete, skoro nikdo v terénu a společnosti nechce! Přiznejme si to! A viděli někdy tito akademičtí odborníci a další angažovaní pseudoodborníci skutečnou školu, děti v ní? A to nejenom při přestřihování slavnostních pásek, ale především v běžném životě?

Zajímalo by mne, kdo zhodnotí dopady této transformace a kdo bude trestně odpovědný za následky tohoto nezodpovědného experimentu?! Za poškozené a traumatizované osobnosti povinně integrovaných dětí s LMP, za nevratný zánik části speciálního školství.

Před 2 lety jsem si udělal soukromé zjišťování úspěšnosti integrace dětí s lehkým mentálním postižením na základních školách. Odpověděli mi ředitelé zastupující cca 75.000 žáků, tedy celkem slušný vzorek. A víte, že jediné integrované dítě nedostalo možnost předvést své schopnosti ani v kultuře, ani ve sportu? Tohle chceme, takto má vypadat šťastné dítě?

Vážení, s odkazem na již řečené se ptám „To opravdu zmizel zdravý rozum a zůstala jen servilní schopnost podřizovat se nesmyslům?“

Prosím o doslovný zápis mého vystoupení. Chci mít důkaz, že za tyto připravované změny nejsem zodpovědný taky já.