Aktuality

Út, 06/16/2020 - 09:33
Vážené kolegyně, vážení kolegové, Odborná konference ASP ČR, INKLUZE 2020+, je určena pro speciální pedagogy, pedagogy předškolního vzdělávání, pedagogy základních škol, pedagogy středních škol,...
Ne, 05/03/2020 - 20:47
Ministerstvo školství vydalo soubor dokumentů k otevírání mateřských, základních a středních škol a školských poradenských zařízení. Dokumenty ke stažení níže.
St, 04/01/2020 - 11:45
Vážené kolegyně, vážení kolegové, je jisté, že konání Konference ASP ČR musíme odložit. Rada ASP ČR se shodla nově na podzimním termínu. V této souvislosti věnujte pozornost níže uvedeným informacím...
St, 02/26/2020 - 21:55
o připravované novele školského zákona

UPOZORNĚNÍ

Vytvoření účtu a přihlášení na tomto webu slouží pouze k zapojení se do diskuse v části Forum, nejde o registraci v ASP ČR. Forum není pro běžného návštěvníka webu viditelné.

Registrace bude povolována pouze členům ASP ČR. Přihláška do ASP ČR je ke stažení na kartě Dokumenty, podepsanou přihlášku je nutno zaslat na adresu ASP ČR.

Tato webová stránka je archivována v rámci projektu Národní knihovny ČR, jako součást českého kulturního dědictví.

WebArchiv - archiv českého webu

Názor učitele

Vážený pane prezidente,
jsem členem asociace speciálních pedagogů. Píši však pouze za sebe.
Velmi Vám děkuji, že jste se zastal praktických, potažmo speciálních škol. Promiňte drobnou kritiku, ve Vašem projevu byly drobné nepřesnosti (praktická třída místo škola...), a možná byla škoda, že jste nezmínil, která znevýhodnění přesně myslíte - to zneužila okamžitě média, poukazováním na bezproblémovou integraci vozíčkářů.
Základní školy praktické jsou primárně určeny pro žáky s mentálním postižením (bez ohledu na národnost nebo barvu kůže). Od rozsudku D. H. versus stát do naší školy nebyl doporučen jediný Rom (ani Čech s tmavší pletí) - asi skokově všichni Romové zmoudřeli a již se mezi nimi žádný s mentálním postižením nevyskytuje.
Mám osobní zkušenosti z "běžné" základní školy, kde jsem byl na záskoku za nemocného učitele. Pro udržení školy drželi až 5 žáků nediagnostikovaných a zjevně zanedbávaných. V podmínkách běžné třídy bez speciálního pedagoga žáci s mentálním postižením opravdu brzdí kolonu. Bez adekvátní možnosti úspěchu a odpovídající péče se uchýlili k problémovému chování a rozkládali hodinu. Nemyslím si, že by asistent (může jím být téměř kdokoliv) situaci výrazně zlepšil, když s žáky bude pracovat pedagog bez speciálně pedagogického vzdělání.
Naše republika má vysoké procento funkčně gramotných (cca 85 %). Inkluzívní vzdělávání má krásnou myšlenku, stejně jako měla Francouzská revoluce. Na gilotině skončí mnoho základních škol praktických a s nimi i speciální školy (většinou jsou pod jednou střechou). Obávám se, že Vám budoucnost dá za pravdu a nebude se už k čemu vrátit.

S pozdravem

Mgr. Ivan Vrba, DiS.
ZŠ a PŠ Chotěboř
Hradební 529
583 01 Chotěboř