Aktuality

Po, 04/08/2019 - 22:12
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Inkluze-Zadne-zaclenovani-jen-sesypali-deti-na-jednu-hromadu-Objevuji-se-veci-ktere-jsme-si-drive-neumeli-ani-predstavit-varuje-znalec-576530?fbclid=...
Pá, 04/05/2019 - 11:08
Článek Radmila Švancara v Učitelských novinách 
Út, 03/05/2019 - 17:05
Níže je přiložena komunikace mezi prezidentem UZS ČR a MŠMT k vypořádání připomínkového řízení novely vyhlášky č. 27/2016, o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.

UPOZORNĚNÍ

Vytvoření účtu a přihlášení na tomto webu slouží pouze k zapojení se do diskuse v části Forum, nejde o registraci v ASP ČR. Forum není pro běžného návštěvníka webu viditelné.

Registrace bude povolována pouze členům ASP ČR. Přihláška do ASP ČR je ke stažení na kartě Dokumenty, podepsanou přihlášku je nutno zaslat na adresu ASP ČR.

Tato webová stránka je archivována v rámci projektu Národní knihovny ČR, jako součást českého kulturního dědictví.

WebArchiv - archiv českého webu

Hydepark z pátku 16.9.2011

Vážené kolegyně, vážení kolegové,
zasílám odkaz na "výživný" Hydepark z pátku 16.9.2011. Ne, že bych se nějak výrazně těšila ze stále probíhající "masáže" základních škol praktických, ale nevědomost a neinformovanost jsou nebezpečné.
Třetí část pořadu, ve které vystupují vrchní ředitel sekce speciálního vzdělávání Ing. Martin Krejza a Ondřej Liška, je sice ve stále stejném duchu Liškovy demagogie a bezzubosti MŠMT, ovšem tentokrát doplněno o zkušenosti báječného ředitele jedné pražské školy, kterému Liška tleská a kýve, až vypadá jak na provázku. Zarážející je to, že ředitel oné školy nedělá nic jiného, než my všichni a nabízí "programy" (o této změně v systému vzdělávání se chceme bavit a diskutovat tak dlouho, až to někdo prostě realizoval bez nás a vydává to za své) a je za to veleben. Tak tomu tedy opravdu nerozumím. Že by osobní zájem moderátorů ČT24, kteří v celkovém kontextu nevědí sice o čem hovoří, ale tady se zdají býti spokojeni?
Nakonec konečně někdo vyslechl alespoň jednoho ředitele školy - jenom je škoda, že je to za cenu Liškovy přízně a faktu, že ředitel neříká zcela otevřeně celou pravdu.
 
Vážení, domnívám se, že vzdělání nelze nabízet. O vzdělání musí mít každý člověk zájem sám.
Mimochodem, proč se stále směšuje problematika nějakých "nepřizpůsobivých" s problematikou speciálního vzdělávání - jak v příspěvku zaznělo, tak i žáci s "nižšími rozumovými schopnostmi" mají mít stejné podmínky - jenom nikdo nepověděl s kým stejné a za jakých podmínek lze takové podmínky nastavit, aby byly stejnými. Je stejné také správné? Opět se zcela nesmyslně míchají žáci, kteří patří do systému základního školství a žáci, kteří mají zdravotní postižení (konkrétně mentální retardaci) - na ty prostě nikdo nemyslí a ve své zaslepenosti zviditelnění se, klidně a zcela bez základních znalostí hovoří o inkluzi bez opatření, která by dětem zdravotně postiženým podávala "záchrannou ruku". Pod pláštíkem demokracie, tolerance a rovnosti, budeme "zachraňovat" nejisté a spolu s tím nutně ničit dobré.
 
A ke stále omílané nepřizpůsobivosti - jestliže se někdo dokáže přizpůsobit systému "pobírání" sociálních dávek, nebo například dokáže využívat fondy a nadace ve svůj osobní prospěch, pak není nepřizpůsobivý. Naopak, takový člověk je schopen přizpůsobit se zcela nadstandardně.  Nepřizpůsobivým se tady zdá být každý, kdo zcela nepochopitelně nepřišel na nic lepšího, než živit se prací a tudíž se nedokázal přizpůsobit. A přizpůsobení je zcela jasnou známkou inteligence - je tedy možná na místě se zeptat, zda nejsou všichni ti pracující vlastně minimálně v tzv. "hraničním pásmu" inteligence.
 
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10252839638-hyde-park-ct24/211411058080916-hyde-park/
 
A ještě pro doplnění Liška, kterého je najednou všude "plno". Copak se to asi děje?
 
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/208489.aspx
 
S pozdravem
Marcela Bernardová